HR služby a jejich outsourcing
V HR se tento model využívá jen zřídka. Pokud společnost nemá svého vlastního personalistu nebo celé oddělení, což se týká převážně větších společností, tak ve firmách do 50 zaměstnanců se o lidi starají jen manažeři oddělení, případně asistentky a další zaměstnanci.
Systematická práce s lidskými zdroji často chybí. Přitom právě lidé jsou zdrojem ůspěchu každé firmy a systematická práce s lidskými zdroji zajistí jejich loajalitu a trvale vysoký výkon.
Pokud plánujete nábor většího množství zaměstnanců, nastavení systému vzdělávání a kariérních plánů, popsání jednotlivých pracovních pozic a organizační struktury, vytvoření HR oddělení atd., pak je outsourcing HR vhodný právě pro vás.
Výhody outsourcingu:
flexibilní řízení lidských zdrojů,
netřeba trvale dalšího zaměstnance,
možné krátkodobé využití při větších náborových akcích, např. při budování obchodního týmu,
umožní manažerům soustředit se na klíčové ůkoly,
kvalifikovaný pohled odborníka zvenčí nezatížený vnitřními vztahy,
snížení nákladů při dlouhodobé spolupráci s personální agenturou,
nové know-how pro společnost,
ideální model spolupráce pro rychle rostoucí firmy kdy je konečným cílem vytvoření personálních procesů a vybudování personálního oddělení
Možnosti HR služeb:
Vyhledávání a výběr zaměstnanců:
inzerce na placených i neplacených mediích, sociálních sítích, webech atd.-
vyhledávání kandidátů v různých databázích
organizace a realizace pohovorů
hodnocení kandidátů
zjištování referencí kandidátů
Nábor a adaptační proces nových zaměstnanců:
vytvoření pracovní smlouvy
podpis smlouvy se zaměstnancem
tvorba a nastavení adaptačních plánů a jejich kontrola
Organizační struktura:
tvorba organizační struktury
popisy pracovních míst
kompetenční model
Periodická hodnocení zaměstnanců:
revize stávajících procesů hodnocení zaměstnanců
vytvoření systému hodnocení zaměstnanců
vytvoření hodnotících formulářů
zaškolení manažerů pro realizace pohovorů
zpětná vazba po vyhodnocení pro vedení společnosti
HR marketing:
vytvoření HR marketingové strategie a plánu včetně rozpočtu
tvorba kariérních stránek
náborové kampaně
vytvoření standardu pro tvorbu inzerátů on-line
zaškolení zaměstnanců na procesy HR marketingu
